Wzmocnienie odporności organizmu

Wzmocnienie odporności organizmu jest ważne, zwłaszcza w jesiennej i zimowej porze ponieważ w tym czasie zaczyna się sezon infekcji bakteryjnych i wirusowych. Najprościej mówiąc jest to sezon przeziębień i grypy. Wiele osób boryka się wtedy z uciążliwymi dolegliwościami, które towarzyszą zakażeniu i dlatego warto zadbać o swój organizm, aby cieszyć się zdrowiem i uniknąć leżenia w łóżku. Jakie są sposoby na wzmocnienie odporności organizmu?

Wzmocnienie odporności organizmu, dzięki witaminie C

Witamina C, czyli kwas askorbinowy od dawna stosowana jest w celu wzmocnienia odporności organizmu w formie kapsułek. Zaletą tej witaminy jest to, że nie można jej przedawkować ponieważ nadmiar jest wydalany z moczem. Jak witamina C podnosi odporność? Otóż, wspomaga produkcję interferonu w organizmie, który zwalcza bakterie i wirusy.

Poza suplementacją warto zadbać o odpowiednią ilość tej witaminy w produktach spożywczych. Warto jeść: owoce cytrusowe (pomarańcze, cytryny i grejpfruty), kalafior, kalarepę, pomidory, truskawki, maliny, kapustę, poziomki, porzeczki, czarne jagody, paprykę, agrest i brukselkę. Najwięcej owoców i warzyw warto spożywać w sezonie zbiorów ponieważ w tym czasie są one najbardziej naturalne w przeciwieństwie do warzyw kupowanych zimą w marketach.

Witamina C nie tylko działa na wzmocnienie odporności organizmu lecz także świetnie wpływa na młodą cerę. Dlatego? Ponieważ wspomaga produkcję kolagenu, który jest odpowiedzialny za jędrność i młody wygląd skóry. Dlatego warto dbać o odpowiednią ilość tej witaminy, aby cieszyć się zdrowiem i młodą cerą.

Wzmocnienie odporności organizmu a dieta

Prawidłowa dieta nie tylko korzystnie wpływa na wzmocnienie odporności organizmu lecz także na jego prawidłowe funkcjonowanie. Dieta przede wszystkim powinna zawierać warzywa i owoce, które są naturalnym źródłem witamin i minerałów. Warto używać warzyw do zup, surowych sałatek, a także spożywać je na surowo, np. kalarepę. W sezonie zimowym warto jeść zupy warzywne z ostrymi przyprawami, np. z papryczką chili, pieprzem i kurkumą ponieważ działają one rozgrzewająco i bakteriobójczo. Wiele osób kupuje podsmażane warzywa do zup, ale najlepsze są surowe warzywa mrożone ponieważ półprodukty są niezdrowe i często nie zawierają wartościowych składników.

Wzmocnienie odporności organizmu, dzięki wodzie z cytryną

Znakomicie na wzmocnienie odporności organizmu działa woda z cytryną, którą należy pić z rana na czczo. W tym celu należy wrzucić do szklanki wody 1 plaster cytryny na noc i wypić taki napój z rana po przebudzeniu. Poza tym, woda z cytryną wypijana na czczo usuwa toksyny z organizmu, które osłabiają jego odporność.

Wzmocnienie odporności organizmu za pomocą tranu

Tran od dawna był stosowany w celu wzmocnienia odporności organizmu pomimo, że jego smak budził odrazę wśród dzieci. Dziś tran zażywany jest przez dzieci, jak i osoby dorosłe ponieważ w aptece można kupić ten produkt o różnym smaku lub w formie kapsułek. Ważne jest, aby zażywać go codziennie ponieważ zawiera cenne dla zdrowia tłuszcze i witaminy, które wzmacniają jego odporność.

Wzmocnienie odporności organizmu, dzięki probiotykom

Probiotyki to pożyteczne bakterie, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Można je kupić w aptekach lub stosować w formie naturalnej: naturalny jogurtu, kefiru, zsiadłe mleko, kiszone ogórki lub żurek naturalny.

To najpopularniejsze sposoby na wzmocnienie odporności organizmu, które pozwalają cieszyć się zdrowiem i uniknąć leżenia w łóżku w sezonie grypowym. O odporność organizmu należy dbać przez cały rok, a nie tylko w okresie masowych zachorowań.

Zobacz także: Angina ropna – choroba, która powoduje groźne powikłania>>

Treści zawarte w serwisie amamed.pl mają charakter wyłącznie informacyjny i w żadnym stopniu nie zastępują kontaktu użytkownika serwisu z lekarzem, do którego powinien się zgłosić w przypadku wystąpienia objawów choroby. Administrator serwisu nie ponosi konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji z zakresu wiedzy specjalistycznej zawartych  w serwisie amamed.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*